miércoles, 5 de abril de 2017

Aliments per combatre l'anèmia

Espinacs

Aquesta espectacular verdura de fulla verda es caracteritza pel seu alt contingut en ferro, fibra, vitamina A, B9, C i I, beta-caroteni, i una font significativa de calci. totes aquestes propietats la converteixen en una de les millors aliades per combatre l'anèmia, per la qual cosa es recomana consumir mitja tassa d'espinacs per dia, per obtenir aproximadament el 20% dels nutriets de ferro. així mateix, també es recomanen altres vegetals de fulles verdes com bròcoli, la col arrisada, enciam i créixens. 


Aliments d’origen animal

Els aliments d'origen animal representen la major font alimentosa de ferro, doncs a més, contenen ferro “hemo” que s'absorbeix fins a en un 30% més que els aliments d'origen vegetal. Es recomana el consum de carns vermelles, fetge, patés, mariscs, peix blau, entre uns altres. 



Mariscs, peix blau, entre altres



Civada

Dues cullerades de civada poden arribar a aportar fins a 4,5 mg de contingut de ferro en l'organisme. Per a aquest cas especialment es recomana adquirir farina de civada fortificada, ja que aquesta té un plus extra de vitamines del grup B.


Maní
El maní també pot ajudar a complir amb les necessitats diàries de ferro, per la qual cosa es recomana menjar un grapat per dia. També es recomana la mantega de maní, que tindrà beneficis similars al del maní. Així mateix, altre fruita seca també aporten ferro, com per exemple, les prunes passes, raïms passes, albercocs secs, préssecs secs, ametlles, figues i dàtils. 

Ous 
Si està passant per un problema com l'anèmia, ha de cerciorar-se que a la seva dieta no li està faltant una mica d'ou. Un sol ou pot aportar fins a 1 mg de ferro, i per tant, incloure-ho amb freqüència li donarà un subministrament generós de nutrients a la dieta amb una petita quantitat de calories. En aquest cas es recomana consumir l'ou acompanyat d'un got de suc de taronja, ja que això afavoreix l'assimilació del ferro en l'organisme.


No hay comentarios:

Publicar un comentario