martes, 1 de marzo de 2016

LA DIGESTIÓ ÉS LA QÜESTIÓ …POSA FIBRA A LA TEVA VIDA!!




Què és?


La fibra és un hidrat de carboni que no es digerit per els nostres enzims, per la qual cosa no s'absorbeix i passa íntegra pel nostre aparell digestiu, facilitant el trànsit intestinal i aportant efectes molt beneficiosos, com:

-          Preveure malalties com càncer de colon, diabetis, obesitat…

-          Reduir els nivells de colesterol en sang.
-          Augment del bolus fecal, disminuint el restrenyiment i regulant el trànsit intestinal.
Es recomana un consum de fibra entre 20 – 25 g al dia. Hem de consumir en gran varietat  fruita, verdura, cereals integrals i llegums...


Fibra soluble

Es dissol en aigua formant una espècie de gel a l’intestí (cereals, arròs, civada, llegums, fruites, verdures, hortalisses)

Fibra insoluble

No es dissol en aigua tot i que té la capacitat d’absorbir-la (fruita, verdura, segó de blat, pa de blat i fruits secs)

Consells
·         Introduir el consum de fibra de forma gradual per evitar molèsties abdominals (flatulències).
·         Prendre fibra amb molta aigua, per afavorir el trànsit intestinal.
·         Si es busca l’efecte saciant com en el cas d’algunes dietes hipocalòriques, es recomana prendre fibra abans dels àpats .
·         Si es busca l’efecte laxant s’ha de prendre després dels àpats.

Taula de contingut de fibra en
 diferents aliments:







No hay comentarios:

Publicar un comentario